Позитивний висновок дає змогу дисциплінувати конструктивно

Іноді батьки вважають: коли дитина отримала покарання, вони виконали свою роботу. Вони зробили те, що їм належить, і виконали свій обов’язок. Але напруга, на жаль, часто залишається. Виховні заходи не завершаться, поки не відновлено добрих стосунків між дитиною і татом-мамою.

Позитивний висновок – це звичайна розмова з дітьми після їхньої поганої поведінки. Це – розпитування, яке передбачає з’ясування проблеми, обговорення виправленої поведінки і відновлення близькости в стосунках. Так процес виховання обертається на навчальний досвід і не зводиться лише до негативного покарання. Використовуйте цей засіб щоразу, коли наставляєте чи виправляєте своїх дітей. Обговоріть проблему і те, що було негаразд; опісля з’ясуйте, що можна змінити наступного разу.

Бесіди на кшталт цих потребують трохи більше часу, однак вони ефективно допомагають дітям долати чимало своїх слабостей. Діти вчаться правильно осмислювати помилки та конструктивніше виправляти свої провини. Позитивний висновок навчає думати зріло і дає змогу вчитися на помилках. Працюючи над Позитивним висновком, діти визнають відповідальність за свої вчинки і вчаться впроваджувати зміни, а не лишатися жертвами звички чи чужих помилок.

Як ми вже бачили з розповіді, Позитивний висновок у процесі виховання спроможний багато досягти, але що найважливіше, завдяки цьому методу батьки і діти оберігають мости своїх взаємин від руйнівного впливу кривди. Крім того, він заохочує до каяття і допомагає дітям взяти на себе відповідальність за створення проблеми. Використовуючи Позитивний висновок, батьки допомагають дітям готуватися до вирішення подібних проблем і спокус у майбутньому. Він формує засади, що допоможуть дітям правильно осмислювати свої помилки, гріхи та переступи. Тож регулярно використовуйте цей метод під час виховання.

Ви вже, мабуть, застосовували деякі речі, згадані в цьому розділі. Це чудово. Додавши кілька нових деталей та склавши усіх їх докупи, ви створите вагоме знаряддя, яке допоможе вашим дітям змінюватися й зростати. Дослідімо метод Позитивного висновку трохи глибше.

Навіщо потрібен Позитивний висновок

У багатьох оселях діти, отримавши догану, далі почуваються винними або, що гірше, планують помститися. Справжнього каяття можна й не дочекатися. А в серці дитини може оселитися гнів. Часто діти не розуміють, чому їх покарано або що насправді вони вчинили неправильно. Щоби покарання було корисним, вони мусять зрозуміти свою провину і відчути безумовну любов і ласку своїх батьків.

Він допомагає дітям (і батькам) належно реагувати на провину

Хоча деякі діти добре реагують на покарання, чимало з них схильні звинувачувати інших або засуджувати себе. У першому випадку діти легко знаходять того, хто якимось чином створив проблему. Вони помічають усіх винуватців, окрім самих себе. Вони прагнуть перекласти свої проблеми на братів-сестер, собаку чи навіть на самих батьків.

Діти, які засуджують себе, також мусять інакше оцінити ситуацію. Відчуваючи, що не здатні змінитися, вони потопають у власних проблемах: «Я недобрий. Я ніколи не зроблю, як треба. Ніхто мене не любить».

Одна мама сказала: «Здається, мій син не може знайти якогось виходу. Він лише скаржиться, що є поганим і не гідним любови. Він навіть не пробує змінитися».

Діти повинні вчитися належно оцінювати свої провини. Звинувачувати інших чи засуджувати себе – це неправильна реакція. Але проблема не лише в них. Батьківський гнів також може тривати довго. Наприклад, батько може вирішити покарати дитину, охолодивши стосунки. Це неефективно і шкідливо. Справжня користь з’явиться тоді, коли батько і дитина обговорять проблему, і виховна розмова завершиться Позитивним висновком.

Він допомагає відрізнити кару від виховання

Позитивний висновок може прояснити відмінність між карою і вихованням. Якщо кара зосереджується на колишніх переступах, то виховання фокусує увагу на майбутніх добрих учинках. Кара шукає справедливости, щоби врівноважити шальки терезів; дисципліна вчить, як правильно реагувати, і допомагає дітям здобувати мудрість. Кара – негативна; дисципліна – позитивна. Кару часто мотивує гнів; дисципліну ж мотивує любов. Позитивний висновок перетворює те, що в іншому випадку було би покаранням, на конструктивний навчальний досвід.