Рейс ціною життя

Однією з жертв землетрусу в Індонезії став 21-річний авіадиспетчер. Він врятував цілий рейс – але загинув сам

Будівля авіадиспетчерської в аеропорту Палу після землетрусу, 29 вересня 2018 року

28 вересня на острові Сулавесі в Індонезії стався землетрус силою 7,5 балів; услід за цим на острів обрушилося цунамі, викликане підземними поштовхами. Через два дні агентство Associated Press повідомило, що число жертв стихійного лиха досягло 832 людей; тільки в місті Палу на Сулавесі загинули 420 осіб.

Одним з них став 21-річний авіадиспетчер Антоніус Гунаван Агун. У момент землетрусу він знаходився на чергуванні в аеропорту Палу, але відмовився покидати диспетчерську будку, доки довірений йому літак не злетів. Щойно борт відірвався від землі, будівля диспетчерської почала рушитися – і Агуну довелося вистрибнути з вікна з висоти четвертого поверху. Його доставили в лікарню з важкими переломами і внутрішніми травмами; він помер, не дочекавшись вертольота, який мав перевезти його в іншу клініку.

Агун контролював зліт рейсу 6231 індонезійської авіакомпанії Batik Air, який був запланований на 17:55 місцевого часу. Як розповів газеті The Washington Post пілот літака Рікосета Мафела, він вирулив на злітну смугу на пару хвилин раніше покладеного часу – і це врятувало борт і його пасажирів.

У момент зльоту Мафела відчув, що щось не так, але що саме, зрозумів вже в повітрі – помітивши величезні хвилі, що наближалися до берега острова. «Дякую Господу за голос (вважаю, це був Святий Дух), який підказав мені злетіти раніше. Ще 30 секунд, і ми б не піднялися в повітря», – написав він у своєму інстаграмі, виклавши відео, зняте їм з кабіни пілотів.

Того ж дня Мафела виклав і фотографію Антоніуса Гунавана Агуна, подякувавши йому за врятовані життя. Він розповів, що дозвіл на зліт для його рейсу були останніми словами диспетчера, а потім зв’язок борту із землею урвався. Пілот назвав Агуна своїм ангелом-хранителем: «Дякую за те, що оберігав і направляв мене, поки ми благополучно не піднялися в повітря. Покойся з миром».

Антоніус Гунаван Агун

29 вересня компанія AirNav Indonesia, що управляє повітряним рухом у країні, опублікувала фотографії з похоронів диспетчера, де йому віддають військові почесті. Того ж дня агентство Reuters повідомило, що аеропорт у Палу знову почав працювати і обслуговувати комерційні рейси.