ВІДДАВАТИ ЧИ НЕ ВІДДАВАТИ ДИТИНУ В САДОК?

«Віддати чи не віддати дитину в садок?», «Чи це для неї краще чи гірше?», «Чи не навчиться там лихословити?», «Чи не буде для неї травмою відірваність від дому?»

Можна впевнено сказати, що такі запитання виникають майже у всіх батьків. Хочемо їм дуже конкретно відповісти: «Так, потрібно віддати, і то конче потрібно».

Потрібно віддати, бо в трирічному віці дитина відчуває потребу бути в садку; потрібно віддати, бо користь від цього неоціненна.

Позбавлення дитини можливости відвідувати дитячий садок може стати помилкою з непередбачуваними наслідками.

Вам потрібні докази?

Прочитайте все, що тут написано з цього приводу; воно допоможе вам зрозуміти, яке величезне значення має дитячий садок, а ще допоможе поставитися до цієї проблеми приязніше і з більшим розумінням.

ЧОМУ ДИТЯЧИЙ САДОК ВАЖЛИВИЙ?

Як ми вже зазначали, дитина сама відчуває потребу відвідувати садок.

Доведено, що дитина, якій виповнилося три роки, відчуває потребу збагатити й урізноманітнити свій досвід; відчуває потребу розширити своє ego, прагне своїх перших особистих перемог; відчуває потребу розширювати своє суспільне життя, а не обмежуватися лише родинними взаєминами.

Прислухаймося до того, що каже фахівець з цих питань Сюзанна Ісаакс: «Немає жодного сумніву, що дворічні діти дуже добре почуваються у своїй родини, яка б вона не була. Дворічна дитина ще не відчуває потреби позбутися товариства своїх батьків… Однак, коли їй виповниться три роки, навіть якщо житиме в ідеальній родині, вона починає відчувати потребу в спілкуванні зі своїми ровесниками, в іграх як із ними, так і зі старшими дітьми».

Окрім цього, вважає Сюзанна Ісаакс, особливо в сучасних умовах важливо, щоб дитина мали такі взаємини. Нині батьки, навіть якщо б дуже цього прагнули, не можуть присвятити дитині стільки часу, скільки вона потребує. Не можуть перебувати з нею постійно, гратися і розмовляти.

Сучасна дитина страждає через самотність, жахливу самотність (для маленької дитини відчуття самотности є, напевно, особливо тяжким!)

Колись родини були багатодітними: діти бігали вулицями, спільно проводили час, гралися в хованки, лазили в сади і підвали… Нині такі ігри вже рідкість.

Дітей у всьому обмежують, замикають у своїх маленьких помешканнях, як заручників; вони не знають, як дати вихід своїй невгамовності і запальності: вони мають вважати, щоб не забруднити підлогу, не пошкодити меблі, нічого не розбити… Дитина, яка живе в таких умовах, коли від неї вимагається бути чемною і не бешкетувати, радше має бути неживою дитиною!

Ми маємо визволити її від цього страхіття. Подаруймо їй життя!

І саме дитячий садок може в цьому допомогти.

ЩО ДИТИНА РОБИТИМЕ В САДКУ?

За винятком пообіднього відпочинку, дитина весь час чимось зайнята.

Вона грається, витинає, малює, бігає, стрибає, розмовляє, вигадує, вчиться писати і читати…

Усе це у веселій і приємній атмосфері, наче це гра!

Дитячий садок є школою життя, бо весь ним наповнений.

Єдине, чого тут немає, це нудьги.

Діти в садку почуваються вільно, влаштовують розмаїті ігри; чим би вони не займалися, все пристосоване до їхнього віку і психіки; вони не можуть тут не бути активними і творчими; живуть у ньому так, як мають жити діти.

Великою заслугою дитячого садка є те, що він дає змогу дітям бути собою принаймні по кілька годин на день, принаймні по кілька місяців на рік.

Сьогодні діти часто не мають справжнього дитинства, і саме дитячий садок захищає їх від такої втрати. Садок є місцем, в якому узалежнений і втомлений від телебачення розум дитини має змогу відновитися, місцем, де дитина захищена від надміру зовнішнього впливу і самотности…

Отож, дитячий садок є для дитини школою життя, є призначенням і задоволенням її потреб.

Розповідати про нього можна багато, але скажемо про головне.

ЧОГО ДИТИНА МОЖЕ НАВЧИТИСЯ В САДКУ?

Дитячий садок для дитини є школою, в якій передбачено все для того, щоб її навчити багатьом речам.

  • Навчається впевнености в собі

Саме в садку дитина вчиться долати різні труднощі без допомоги матері і батька. Саме тут виробляє свій характер і віру у власні сили.

Можливо, на початку вона не схоче ходити в садок, буде плакати чи злитися, однак після першого розчарування з часом почуватиметься щораз впевненіше, аж поки не стане там цілковито незалежною.

  • Розвиває своє мовлення

Якщо йдеться про мовлення, зазначимо, що ясла є для дитини насамперед дитячим притулком, в якому діти розмовляють мало і погано; вживають невідповідні слова, белькочуть щось собі під ніс, натомість у дитячому садку вони навчаються правильно висловлюватись. Адже того, хто гарно розмовляє, легше зрозуміти, той викликає симпатію і матиме більше друзів.

Окрім того, що дитячий садок є школою мовлення, є також для дитини банком слів. Поміркуйте, які необмежені можливості має дитина для збагачення свого словникового запасу! Вона засвоює нові слова, навчаючись пісеньок, віршів чи казок, дивлячись лялькові вистави і беручи в них участь; слухаючи виховательку, яка читає чи розповідає казку… Не маємо змоги перелічити всі можливості для збагачення мови дитини. Пам’ятаймо, що саме слово є символом людини. Навчаючись мовлення, навчаємося мислити і спілкуватися, навчаємося усвідомлювати свої права. Не випадково всі, кому важко висловлювати свої думки, мають менші шанси у всьому!

  • Навчається жити з…

У садку дитина не залишається ні на мить на самоті, вона завжди перебуває серед своїх приятелів.

Таким чином, пізнає також велику правду, що вона не сама в цьому світі (нинішні діти, такі розпещені та обожнювані, часто відчувають потребу це зрозуміти!); навчається правил поведінки в суспільстві: розуміти, що є також інші діти, і шанувати їхні права.

Психологи стверджують, що в такий спосіб дитина навчається «децентралізації», тобто усвідомлення того, що існують інші, навчається знаходити своє місце в суспільстві.

Надзвичайно важливе для суспільного виховання є те, що, наприклад, діти їдять за одним столом.

Проте найважливіше, що в садку дитина вперше починає дружити. Лише тут без труднощів може знайти собі друга-однолітка. Дорослі для дитини, наче гори, яких вона розглядає знизу; її ровесник, натомість, є особою «такою самою, як вона»: такою ж великою, з подібними захопленнями; не боїться його – з ним розмовляє і разом з ним росте!

  • Тут готується до школи

Усі знають, що в дитячому садку немає навчальної програми, як у школах, заняття тут мають виховне спрямування.

Хоча в садку немає шкільної програми, яку потрібно виконати, хоча немає тут класів, дитина багато чого навчається. Важливо, що засвоює все без особливих зусиль, через гру, спостерігаючи за іншими, малюючи і спілкуючись.

Дитина пізнає себе, а також навколишній світ, вчиться його любити; починає звикати до всього того, що невдовзі її чекає в школі: читання і письма.

І нарешті, у садку дитина починає формувати в собі основи своєї свідомости: пізнає, порівнює, розрізняє, аналізує, класифікує, дошукується причин…

Отож, саме тут вона вчиться мислити, саме тут починає наводити порядок у своїй голові. Школа натомість займатиметься її наповненням! Немає сумніву, що набагато важливіше за ступінь наповнення голови є те, щоб дитина мала порядок у голові: розум не вимірюється кількістю інформації, наявної в голові, а тим, як її використовує!

І саме тому дитячий садок надзвичайно важливий у житті дитини.