НАША ДИТИНА ШУЛЬГА. ЩО РОБИТИ?

Юлій Цезар був шульгою. Так само Леонардо да Вінчі і Чарлі Чаплін. А ще Наполеон (а також його дружина Жозефіна), видатні письменники Гете і Андерсен, славетні композитори Бетховен і Паганіні, філософ Ніцше, не кажучи вже про видатних чемпіонів з тенісу, фехтування чи футболу.

Отож, не хвилюйтеся: якщо ваша дитина шульга, кажіть їй, що на світі жило багато геніяльних людей, які були шульгами.

Дехто вважає, що шульги (в Італії їх є 5%, у США – 10 %) кмітливіші і більше схильні до творчости, порівняно з тими, у кого права рука вправніша.

Про те, якою рукою дитина частіше послуговуватиметься, можемо дізнатися відразу після її народження. Деякі відмінності нашого організму природжені, і їх неможливо змінити.

Первісна людина послуговувалась обома руками однаково, і лише потреба користуватися щораз складнішими знаряддями спричинилася до того, що одною рукою людина почала послуговуватися частіше. Чому саме правою? Тому що лівою рукою захищала серце від смертельних ударів під час битв. Спис тримала правою рукою, внаслідок чого вона ставала дієвішою і вправнішою.

Незалежно від того, що спричинилося до такого явища, ліворукість не є нещастям. Щоправда на початку лівші буде важче вчитися писати і виконувати певні рухи. Проте всі ці незручності згодом перестануть заважати.

Наше ставлення до дитини-шульги має бути таким, щоб вона не вважала, що різниться від інших дітей.

Ліворукість – не трагедія: лише треба до цього звикнути. Щоправда наш світ більше пристосований до правої руки, тому залишається лише змиритися з тим, що клямки, ножиці та багато інших предметів не такі зручні.

Кажучи це, ми не вважаємо, що шульга має змушувати себе більше послуговуватися правою рукою. Не треба змушувати дитину писати правою рукою, тримати ложку лише в правій руці…; такий примус може мати недобрі наслідки.

Це може призвести до втрати координації рухів, порушень свідомости, нерішучости, труднощів у висловлюванні власної думки, проблем із навчанням письма і засвоєнням нових слів.

То що ж робити, якщо виявиться, що наша дитина шульга? Насамперед потрібно з’ясувати, чи знають про це вчителі і чи не змушують її писати правою рукою.

Удома також даваймо змогу дитині послуговуватися лівою рукою, бо їй так зручніше; це не означає, що вона не має також використовувати праву руку. У такий спосіб дитина поступово може навчитися так само вправно володіти правою рукою. Лише таке ставлення може допомогти їй згодом розвинути вправність обох рук.

Пам’ятаймо також про те, що, як ми вже згадували, всі клямки, всі прилади пристосовані до правої руки, тому ставмося терпляче і з розумінням до тих, хто користується цим усім повільніше і не так упевнено.