Чому діти не виконують домашнє завдання?
Як змусити дитину робити уроки, якщо вона відмовляється їх виконувати і чому діти не виконують домашнє завдання? Причин для цього може бути декілька, не обов’язково розпещеність дитини. Можливо, у дитини просто не вироблена звичка вчитися і робити уроки, оскільки вона молодший школяр і тільки освоює учбовий процес і, ймовірно, ще не готова виконувати домашнє завдання. Цього досвіду в неї ще немає, тому треба терпляче і спокійно сформувати в неї цю звичку. Для цього зробіть виконання домашнього завдання більш різноманітним, цікавим і захоплюючим.
Також небажання вчитися може бути наслідком ліні, відсутністю активності і всякої відповідальності. Тут важливо пояснити дитині, що навчання – це частина її роботи, такої ж, як і у вас, а виконання домашнього завдання – частина її сімейних обов’язків, якщо вона цього не робитиме, то позбудеться певних благ у житті. Не треба фізично карати дитину. Позбавте її чогось важливого для неї, щоб вона зрозуміла, що неробство – це неефективно.
Крім того, в учбовому процесі дуже важливу роль грає час виконання домашнього завдання школярем. Тому при його виконанні не треба ні на що відволікатися. Якщо дитина постійно відмовляється від якогось одного шкільного предмета, то пов’язано це з тим, що в неї складнощі з виконанням завдань з нього і засвоєнням матеріалів з цього предмету. У такій ситуації дуже важливо не упустити момент. Якщо в дитини складності, допоможіть їй, будь ласка, розібратися з важким для неї предметом. Не допускайте, щоб ці складнощі відохочували в неї займатися цим предметом.
Іноді дитина не хоче вчитися через страх. Вона боїться своїх можливих невдач. У школі її критикують, удома її сварять, бо в неї не виходить. І тоді вона може почувати себе нелюбимою дитиною і зайняти крайню позицію: «У мене нічого не виходить, тому я нічого не робитиму, і мене не сваритимуть». Як змусити дитину робити уроки в такій ситуації? Тут також головне не упустити такий момент і допомогти дитині. У цьому випадку необхідно пам’ятати, що батьківська любов – це любов без умов, незалежно від того, чи чекає дитину удача або, навпаки, спіткає невдача. Відмінні оцінки вона приносить або незадовільні. Ви повинні любити дитину завжди, і вона має це відчувати.
Деякі діти погано вчаться і відмовляються від виконання домашніх завдань, бо хочуть привернути вашу увагу. Ця поведінка схожа на часті хвороби, коли діти не хочуть йти до школи, а хочуть побути зі своїми батьками. Тут, знову ж таки, протипоказані будь-які покарання. Допоможе тут тільки любов у сім’ї. Приділяйте свій час дитині без всяких умов, а інші, менш важливі справи, відсуньте убік.
Як правильно дитині робити уроки?
Правила виконання домашнього завдання
Є декілька правил, які допомагають найефективніше організувати процес виконання домашнього завдання. Можливо, їх виконання допоможе вам розібратися з питанням: «Як змусити дитину робити уроки?»
Правило перше. Приступати до виконання домашнього завдання дитина повинна в бадьорому стані і в доброму гуморі. Якщо дитина вчиться в першу зміну, то удома вона повинна передусім пообідати, потім відпочити і тільки потім приступити до занять.
Правило друге. Навчіть дитину планувати порядок виконання домашнього завдання. Дайте їй можливість самій вибирати порядок виконання домашньої роботи і коли зробити перерву. Дайте їй можливість почати з того, що в неї добре і легко виходить. На важкі завдання дуже багато йде часу. Відразу зробити їх не вдається, дитина відчуває невдачу і в неї пропадає бажання працювати далі.
Правило третє. Виховуйте в дитині самостійність і правильно організовуйте свою допомогу при виконанні домашнього завдання. Дуже важливо знайти золоту середину в цьому. Не варто повністю робити його самим, але і надавати дитині повну самостійність у його виконанні, без будь-якої вашої допомоги, не варто. Підключайтеся до виконання тих завдань, які дитина сама виконати доки не в змозі, але готова знайти рішення з певною допомогою з вашого боку.
Наберіться терпіння, не квапте, і не засуджуйте дитину, якщо в неї щось не виходить. Інакше, вона просто може психологічно закритися від вас, і ви відіб’єте в неї всяке бажання займатися далі, тим більше з вашою участю. Також можна відбити в неї всяку наснагу ставити питання і визнавати, що в неї щось не виходить. Адже помилятися і ставити питання – це невід’ємна частина ефективного навчання.
Правило четверте. Робити уроки дитина повинна обов’язково з перервами. Після тридцяти хвилин інтенсивної роботи дитина, особливо молодший школяр, втомлюється і починає відволікатися. Десятихвилинна перерва піде йому на користь. Під час перерви можна послухати музику, з’їсти яблуко, випити соку або виконати розминку.
Ніколи не перетворюйте виконання домашнього завдання на покарання. Якщо дитина щось зробила не так, не треба примушувати її переробляти роботу. Найкраще обговорити план виконання завдань до початку, щоб вона припустилася якомога менше помилок. Порожнє переписування тільки вбиває віру в себе в дитини і робить виконання домашнього завдання дуже нудним.
І наприкінці можна дати рекомендації: шановні батьки, не лінуйтеся займатися своїми дітьми. Адже чим більше коштів, часу і зусиль ми вкладаємо в дитину, тим більш розумною, самостійною і відповідальною дитина зростає. І пам’ятайте, усі складові важливі – і кошти і час, і наші зусилля з виховання. Одних матеріальних коштів недостатньо, бо роль батька у вихованні дітей і роль матері в сім’ї не можна замінити грошима. Тільки наша особиста участь зробить і дітей і сім’ю щасливішими.
Автор: Наталя Дейнека