Молодшенький дорогою з магазину, напакованого іграшками: «Мамо, я, напевно, дитина мрії. Я мрію, щоб у мене всі ці іграшки були і щоб я хоч трішечки міг ними погратися…»
* * *
Молодшенька повернулася з прогулянки із собачечкою і замислено резюмувала: «У наших дворових бабусь складний характер».
* * *
Секс – справа серйозна!
Мій старший поділився враженнями про шкільний день і прочитав-переказав мені цілу лекцію про секс, інтимні стосунки, побічні наслідки, презервативи, гомо-, зоо-, педо-, способи захисту від ґвалтівників тощо. Зафіналив так:
– Мамо, не переживай. У мене ще не було.
– Чого не було? – наївно запитую.
– «Статевих стосунків», – не моргнувши оком відповідає.
– І хто ж вам це все повідав?
– На уроці ОБЖД (Основи безпеки життєдіяльності).
– Ну, а як хлопці? Гиготіли? – продовжую допитуватися.
– А з чого сміятися? Це ж серйозно все! Тільки треба було ще минулого року про це говорити. Для багатьох уже пізно, – зі знанням справи ствердив мій тринадцятирічний син.
– Чому?
– Так у декого з нашого класу «статеві стосунки» вже були…
Я згадала свої шкільні уроки етики. Нам теж розповідали про місячні, полюції й статеве дозрівання, коли ми це все уже давним-давно знали.
Цікаво, а в Міністерстві освіти здогадуються, що розповідати про це 13-14-річним підліткам уже пізно?..
* * *
З ванни пролунав гучний крик молодшенького: «Мамо! Йди сюди! Терміново!» Чи варто казати, скільки і яких думок промайнуло в моїй голові упродовж цих лічених секунд, поки я добігла до ванни? Відчиняю двері. Синуля стоїть із пляшкою мильних бульбашок і намагається надути вже й так здоровецьку бульку. «Дивися, – тихо мовить, боячись сполохати пістряву кулю. – А перша була ще більша!» І його обличчя захоплено сяє.
* * *
Перевірила доньчин твір. Замість подяки отримала комплімент: «Мамо, ти навіть з туалетного паперу зробиш орігамі!»